"Ateşböceği" Dizisinin Yükselişinin Sırrı Ne? | bibaksana

“Ateşböceği” Dizisinin Yükselişinin Sırrı Ne?

AnasayfaDiziler

Written by:

Views: 254

Ateşböceği son iki haftadır hem Total hem de AB’de birinci sıraya oturdu.

Yani sonunda Atv‘nin Kanatsız Kuşlar‘ını geçmeyi başardı.

Açıkçası, Eylül sezonuna yani asıl rakipleri karşısına çıkana kadar da böyle gider diye düşünüyorum.

Peki, benim için Ateşböceği iyi bir dizi mi?

Cevabım hala aynı, kesinlikle değil.

Lakin “eksikleri görüp hamle yapma” yeteneği açısından da, çoğu başarısız diziden birkaç adım önde.

Gelelim “Ateşböceği son iki bölümünde nasıl hamleler yaptı da, birincilik koltuğuna oturdu” sorusuna.

Bunun tek bir cevabı var o da; olaya değil karakterlere yatırım yapmaları.

Şimdi şöyle bir perşembe günlerine mercek tutalım.

Ateşböceği‘nin Kanatsız Kuşlar dışında başka bir rakibi var mı?

Yok.

Peki, Kanatsız Kuşlar‘ın elinde, Ateşböceği’nde olmayan hangi koz var?

Olaylar zinciri.

Ancak daha öncede yazdığım gibi; atmosfer, çekim teknikleri, senaryo yapısı, neden sonuç ilişkileri açısından Kanatsız Kuşlar fena ötesi bir dizi.

Yani olay üretmede muazzamlar ama onu kurgulamada, konuşturmada ve çekmede çok kötüler.

Gelelim Ateşböceği‘ne…

Ateşböceği yola elinde tek bir şey ile çıktı, resimle…

Yani Seçkin Özdemir‘le.

Özellikle Kiralık Aşk‘tan sonra yıldızı parlayan oyuncunun, önemli bir kitlesi olduğu doğru bilgi.

Ancak “sadece bir resmi seyirciye ne kadar seyrettirebilirsiniz” sorusunun cevabı pek de iç açıcı değil, bunu hepimiz biliyoruz.

Ateşböceği ilk üç bölümde, Kanatsız Kuşlar‘ın altında kalınca, bir strateji geliştirmeleri gerekti.

Dizi stratejisinin makbulü; hem olay örgüsüne, hem karakter yapısına, hem de oyunculuklara müdahale etmektir.

Peki Ateşböceği ne yaptı?

Sadece karakter ve oyunculuklara müdahale etmeyi tercih etti.

Aslında olay örgüsü içinde bir çaba var ama o sıkıntıyı bir türlü aşamıyorlar.

Bu şekilde de aşamayacaklar, net bilgi.

Bu noktada; Ateşböceği ile ilgili henüz ratinglerde Kanatsız Kuşlar‘ın altında seyrettiği dönemde yazdığım yazıya şöyle bir göz atarsanız, aşağıda yazdıklarımı karşılaştırmak çok daha kolay olacaktır.

Artı bir sembolü

Ateşböceği 3. Bölüm… Herkes Deliye Hasret, Barış Akıllıya!

Aslı karakteri ile ilgili “patronuyla mı konuşuyor babasıyla mı” belli değil diye yazmıştım.

Garip, şımarık bir oyunculuk üzerinden gidiliyordu.

Ondan vazgeçildi.

Mesela şükürler olsun ki, Aslı’nın”çocuk sesi” kıvamındaki tonu artık kullanılmıyor.

Böylece Aslı, biraz daha çekici bir kadına dönüştü.

Ve otomatikman dizinin arzu edileni Barış’ı güçlendi.

Zira; garip ve aslında normal hayatın akışında pek de hoş karşılanmayacak bir kadından hoşlanan adamdan, ideale yakın bir kadına aşık olan adama evrildi.

Sonra Barış’ın teyzesi Handan’a şöyle bir dikkat edin…

Göreceksiniz ki, son iki bölümdür sergilediği karakter yapısı, ilk üç bölümden çok daha farklı yapıda.

Delilikten sıyrılarak mantıklı konuşan, karikatürize hali tıraşlanmış birine dönüştü.

Aynı durum Kiralık Aşk‘ta ki Necmi karakterinde de olmuştu.

İlk birkaç bölüm; çapkın, yalan dolan peşinde bir adamdı, sonra baktılar ki yürümüyor, adaletli, akıl danışılan kişiye dönüştürüldü.

Böylece Ateşböceği’nde Barış’ın aile kanadının karakter yapısıyla birlikte çatışma yapısı da değişti.

Aslı’dan yana olan Handan ve İlayda’dan yana olan Cahide olmak üzere, doğru bir çatışma yaratılarak, işlevsiz taraflardan biri daha çalışır hale getirilip, oyuna sokuldu.

Hal böyle olunca; o saçma sapan balık yağları, kafa üstü durmaları, medyum çağırmaları gibi fenalıklar basan sahnelerden de kurtulmuş olduk.

seda güven

Ve İlayda…

Aynı Handan gibi bir durum burada da söz konusu.

Bir üçüncü bölümdeki karakter yapısına bakın, bir de beşinci bölümdeki İlayda’ya.

Aradaki inanılmaz farkı göreceksiniz.

Daha normalleşti.

İlkokul üç kıvamından kurtuldu.

Karikatür bir cadı yerine, istediğini elde etmek için kural tanımadan her şeyi yapacak, ihtiraslı bir kadına dönüştü.

Bu sayede de Aslı karakterinin değeri yükseldi.

star tv

Keza, Aslı’nın aile kanadında da büyük değişiklikler var.

Öncelikle Aslı’nın annesi Neşe’yi de görünce, artık ekran değiştirmek istemiyoruz.

7/24 söylenen kadından, güçlü, lafı sözü geçen, gerektiğinde çocukları için geri adım atabilen, evin direği  bir kadına dönüştü.

Kahveye müşteri gelmedi diye çocuklarına söylenen bir kadından, kahveye müşteri gelmedi diye panikleyen çocuklarına cesaret veren bir kadına doğru koşar adım gidiyor da diyebiliriz.

seçkin özdemir

Sonuç olarak Ateşböceği dizisinin karakterlerin yüzde doksanı karikatürizelikten kurtulmaya başladı.

Yani hem senaryo, hem de yönetmen stratejisi değişti.

Bu da diziyi; özdeşleşmesi daha kolay bir hale, dolayısıyla da hayal kurulabilir kıvama getirdi.

Göz kırpan ifadesi

Ve tabi havuz sahnelerinin desteğini de unutmamak gerekir.

Bu sahneler satar ve sattığı için de hep bolca kullanılır.

Kiralık Aşk’da Ömer’e terli terli basketbol oynattılar, sattı.

Dolunay’da Ferit’i altta pijama, üstü çıplak şekilde bahçeye çıkarttılar, sattı.

Örnekler arttırılabilir.

Niye kullanıyorsunuz demek, bakkala gazete satma demek gibi bir şey.

Sonuç olarak karaktere verilen bu ayar, dizinin arzu edileni Barış’ına yaradı.

Böylece ortaya seyirci için daha izlenesi bir şey çıktı.

Her ne kadar benim için pek öyle olmasa da.

Zira olay kısmında hala ciddi sıkıntılar var.

Yani sadece, bir dergiye “ünlü avukat şoförüyle aşk yaşıyor” diyerek olay yaratılmıyor.

Ayrıca Aslı’nın yeğeninin kaza sorunsalının da bence artık sonuna gelindi ve kabak tadı verdi.

O köşkte kilitli kalmalar, omuz atsan kırılacak kapı için balyoz getirtmeler falan olmuyor.

Evet kabul ediyorum, son iki bölümdür bu konuda bir çaba var ama ancak üçüncü dördüncü sezona dayanmış, bitmiş dizilerdeki olaylar kalitesinde sorunlar yaratılıyor.

Dördüncü beşinci bölümde bunlar yazılıyorsa, bırakın yirmi altı, otuz dokuzu, on üçüncü bölümde ne yazacaklar gerçekten merak  ediyorum.

Hikaye daha da ilerlemeden, yeni gelenin kolay adapte olabileceği aşamadayken, ben olsam ivedilikle sadece öykü yazması için birini alırdım.

Zira Ateşböceği diyalog anlamında başarılı ve müdahaleye gerek yok.

İyi bir öykücü alıp, bölüm ve bölümlerin olaylarını kurdurup, ileri vadeli çengeller atıp, tatlı bir heyecan koyulsa, dizi yürür gider, net bilgi.

Gelelim Ateşböceği’nin 5 Bölümlük Rating Karnesine

seçkin özdemir

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.